Poďme sa pozrieť na 20 značiek smartfónov, ktoré sa predávajú v Číne, obdobie 1. polrok 2016.
Čo sa týka online predaja, tam jednoznačne vedie spoločnosť Xiaomi, ktorá svoje zariadenia predáva väčšinou prostredníctvom online predaja. Za prvý polrok spoločnosť predala 17 miliónov smartfónov. Tesne za Xiaomi je spoločnosť Huawei, ktorá predala 15 miliónov smartfónov. Na treťom mieste je spoločnosť LeEco, ktorá sa stala veľmi populárnou.
V offline predajnosti, čiže v predajnosti prostredníctvom kamenných obchodov jednoznačne dominuje spoločnosť Oppo, ktorá predala 28 miliónov smartfónov v Číne. Tesne za ňou nasleduje Huawei s 27 miliónmi predanými smarfónmi. Spoločnosť Xiaomi sa umiestnila až na 9. mieste s 6 miliónmi predanými smartfónmi, je to predovšetkým z toho dôvodu, že spoločnosť Xiaomi nemá veľa vybudovaných kamenných predajní. Ale v blízkej budúcnosti spoločnosť plánuje vybudovať stovky nových kamenných predajní.
V celkovej predajnosti Huawei je jednoznačný víťaz, populárnou značkou v Číne je aj spoločnosť Oppo o ktorej nevieme v našich končinách takmer nič. Čo sa týka spoločnosti Xiaomi, v celkovej predajnosti v Číne sa umiestnila na 5. mieste.