Pol rok je za nami a spoločnosti Xiaomi sa podarilo dosiahnúť neuveriteľné výsledky! CEO Xioami Lei Jun v otvorenom liste hovorí o tohtoročných úspechoch spoločnosti.
S potešením oznamujem o aktuálnej predajnosti smartfónov, že sme predali neuveriteľných 23.16 milióna smartfónov behom 2. kvartálu tohto roku, čo je až 70% nárast predajnosti smartfónov oproti rovnakému obdobiu minulého roku. Tento úspech predstavuje významný faktor inflácie nášho rastu – po dvoch rokoch vnútornej rekalibrácie sa Xiaomi opäť pustil do rýchlej trajektórie rastu.
Je to skutočne významný míľnik pre Xiaomi – doteraz žiadna iná spoločnosť, ktorá globálne predáva smartfóny nebola schopná zvýšiť predaje po poklese tržieb. Ako sme to dokázali dosiahnuť?
1. Neúnavne pokračujeme v technologických inováciách a usilujeme sa o prevádzkovú excelentnosť s používateľmi v našom jadre
V posledných rokoch sme neustále zvyšovali naše investície do výskumu a vývoja. Dnes tieto investície prinášajú ovocie. Vo februári sme spustili predaj vlastného procesora Surge S1, vyvinutú našou spoločnosťou, procesor je prelomom v čipsetových technológiách. Boli sme neúnosní v našom úsilí o technologické objavy v iných komponentoch jadra smartfónu, ako je fotoaparát, obrazovka a batéria.
V apríli sme spustili predaj modelu Xiaomi Mi6, ktorý má duálny fotoaparát, vďaka čomu vytvára výnimočné snímky. V máji sme spustili predaj Xiaomi Max 2, ktorý dosiahol neuveriteľný 31-dňový pohotovostný čas. Ide o praktické demonštrácie našich technologických možností. V minulom roku sme žiadali celosvetovo o 7 071 patentov. Dostali sme 2 895, z ktorých polovica sú medzinárodné patenty. Na začiatku tohto roka som osobne riadil aj výbor, ktorý hodnotí kvalitu našich výrobkov. Po mnohých interných diskusiách sme stanovili plán nášho akčného plánu a založili sme divíziu zameranú výlučne na kvalitu výrobkov. Naším cieľom je vyrábať najkvalitnejšie produkty!
Naše zotavenie nasleduje po roku neúspechu, čo pre nás znamená aktuálne najnáročnejšie obdobie v histórii našej spoločnosti. Predaj smartfónov sa zmierňoval, keď sme bojovali s dvoma prípadmi problémov s dodávateľmi, pričom každý z nich bránil nášho dodávateľského reťazca niekoľko mesiacov. Túto dobu sme však mohli využiť ako príležitosť na rekvalifikáciu mnohých aspektov nášho podnikania. Výsledky našich dodávok produktov odrážajú zlepšenia v druhom kvartáli tohto roku, ktoré sme dosiahli v súvislosti s lepšou distribúciou produktov.
2. Modernizácia do nového maloobchodného modelu, úspešná integrácia online a offline maloobchodu
Ako internetová spoločnosť, predaj prostredníctvom internetu je veľmi silný pre stratégiu spoločnosti Xiaomi. Zatiaľ čo naďalej zlepšujeme skúsenosti so zákazníkmi na Mi.com, aj my hodnotíme partnerstvá s inými platformami. Počas tohtoročného online nákupného festivalu „618“ sme na prvom mieste z hľadiska predaja smartfónov na stránkach JD.com, Tmall a Suning.
Veľké pokroky sme dosiahli aj v našom offline predaji. Od 7. júla sme v Číne otvorili 123 obchodov Mi Home. 8. júla očakávame otvorenie ďalších 14 obchodov!
3. Výbušný rast nášho celosvetového podnikania v dôsledku troch rokov investícií
Po troch rokoch neochvejných investícií do nášho celosvetového podnikania v tomto roku spoločnosť Xiaomi zaznamenala víťazstvá, keďže naša globálna obchodná činnosť prekonáva inflexný bod výbušného rastu. Naša výkonnosť v Indii bola obzvlášť povzbudivá – príjmy v prvej polovici roka vzrástli medziročne o 328% a teraz sme značkou #2 na celkovom indickom trhu smartfónov. Xiaomi Redmi Note 4 sa stal najpredávanejším smartfónom v krajine a spoločnosť Xiaomi je teraz všeobecne uznávaná ako vedúca značka. Na iných miestach tiež vidíme skvelé výsledky, napríklad v Indonézii, Rusku, na Ukrajine a v mnohých ďalších krajinách.
Pevne veríme, že pokiaľ budeme naďalej počúvať našich fanúšikov, vyrábať vzrušujúce produkty s dostupnými cenami a zostaneme verní našim základným hodnotám úprimne a s vášňou, skutočne vyhráme užívateľov na trhu!
Dnešný úspech nebol ľahký. Úprimne vďačíme všetkým našim MI fanúšikom za dôveru, ktorú nám v priebehu rokov vložili. Sme vďační našim partnerom za ich podporu a predovšetkým 13 000 zamestnancom Xiaomi a ich rodinám za odhodlanie.
Trh s inteligentnými telefónmi je brutálne konkurencieschopný a robíme prvé kroky na našej ceste. Aby sme mohli pokračovať v raste, musíme dodržiavať naše základné hodnoty a neustále inovovať. Pri inováciach nestanovujeme žiadne obmedzenia. V nasledujúcich 12 mesiacoch budeme musieť najať tisíce talentov v oblasti výskumu a vývoja pre naše podnikanie v oblasti inteligentných telefónov a ďalej podporovať naše inovačné schopnosti.
Všetkým som na začiatku roka povedal, že za nami sú najťažšie časy. Takisto som stanovil skromný cieľ príjmov vo výške 100 miliárd RMB za rok. Som si istý, že tento cieľ dokážeme dosiahnuť. Nová kapitola pre spoločnosť Xiaomi práve začala a pred nami stojí veľa možností. Naša budúcnosť je taká rozsiahla ako súhvezdie mimo nej.
Napokon, jednoducho pridáme ďalší skromný cieľ: predať 100 miliónov smartfónov v roku 2018!
Lei Jun
7. júla 2017